Poranna gimnastyka przez 21 dni – CODZIENNIE!

Poranna gimnastyka przez 21 dni – CODZIENNIE!

PORANNA GIMNASTYKA

W ubiegłym tygodniu na kanale Kettlebell Workouts ruszyła seria Obudź Ciało, czyli kilkuminutowa poranna gimnastyka, którą każdy może wykonać w domu. Codziennie rano przez 21 dni, tuż po obudzeniu spotykamy się, aby rozruszać nasze ciało. 

Siedzący tryb życia

Kelly Starrett, twórca takic bestsellerów jak Być sprawny jak lampart oraz Skazany na biurko uważa, że na dzień dzisiejszy ponad 90% społeczeństwa prowadzi siedzący tryb życia. I nie chodzi tu o tych, którzy pracują przy biurku. Do tej grupy można zaliczyć również osoby, które wykonują fizyczną pracę, wystarczy, że spełniają jeden warunek – siedzą w ciągu dnia więcej niż 2 godziny.

Więc jeśli należysz do jednej z tych osób zastanów się ile czas spędzasz w podróży do i z pracy, jedząc śniadanie, obiad i kolację oraz ile czasu spędzasz przed telewizorem bądź książką. Policzyłeś? Jesteś w szoku? W dzisiejszych czasach naprawdę trudno jest siedzieć mniej niż 2 godziny, więc śmiało można zakładać, że każdy z nas prowadzi siedzący tryb życia.

Magiczne 2 godziny. Czemu nie 3?

Według badań z 2014 roku 2 godziny siedzenia bez przerwy zwiększają ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, cukrzycy, zespołu metabolicznego, nowotworów, bólu pleców, szyi, barków, itd.

2 godziny to jeden film. To 2 odcinki Twojego ulubionego serialu. Nawet jeśli udaje Ci się nie siedzieć ciągiem przez tyle czasu, spójrz na listę szkód jakie przebywanie w tej pozycji może wyrządzić i przezornie potraktuj się jako osobę o siedzącym trybie życia.

Poranna gimnastyka w domu

Z wielu rozwiązań, które mogą zapobiegać (i odwracać) skutkom długiego siedzenia jednym jest codzienna, poranna gimnastyka. Wypracowanie sobie codziennego nawyku, a w następstwie regularne wykonywanie kilkuminutowych ćwiczeń może okazać się zbawienne dla Twojego kręgosłupa i zdrowia.

Jeśli masz problem z wypracowywaniem nowych nawyków, szybko odpuszczasz swoje postanowienia i nie wiesz jak możesz to zmienić – przeczytaj artykuły, w których poruszyłem ten temat:

Wyzwania treningowe – wypracuj nowy nawyk
Jak wytrwać w postanowieniach?

Nawet jeśli dzisiaj Cię nic nie boli to zamiast czekać, aż dopadną cię konsekwencje długotrwałego siedzenia, poświęć kilka minut, aby temu zapobiec. Potraktuj poranną gimnastykę jako coś stałego i naturalnego jak mycie zębów. Gwarantuję Ci, że jeśli będziesz w tym konsekwentny i regularny to zauważysz wyraźną poprawę kondycji swojego ciała. Jeśli nie – Twoje stawy, ścięgna i mięśnie kiedyś dadzą o sobie znać. Tak samo jak rozwijająca się po cichu próchnica, która atakuje w najgorszym momencie.

Seria Obudź Ciało – Poranna gimnastyka w domu