ALE jaja! Oto sprawdzony sposób jak schudnąć szybciej

ALE jaja! Oto sprawdzony sposób jak schudnąć szybciej

ALE jaja!
Oto sprawdzony sposób jak schudnąć szybciej

Jaja jak berety. Kto by się spodziewał, że jaja mają swój światowy dzień w kalendarzu? Od 1996 roku drugi piątek października co roku należy właśnie do nich. Pomysłodawcą dni i koordynatorem jest Międzynarodowa Komisja ds. Jaj (tak, jest coś takiego), której celem jest edukacja i podkreślenie ważnej roli jajek jako elementu zdrowej, zbilansowanej diety. A ja przy tej okazji dam Ci wskazówkę jak możesz schudnąć szybciej.

Jaja to świetne źródło witamin grupy B, ADEK, składników mineralnych, bioaktywnych i innych drobnostek, ale dla nas są ważne głównie ze względu na zawartość tłuszczu i białka.

I nie chodzi tylko o jaja, ale są one dobrym punktem wyjścia do tego jak schudnąć szybciej.

Próbujesz schudnąć, ale waga cały czas stoi w miejscu? Nie jesteś zadowolony z tempa spadku wagi? Szukasz drobnej zmiany, która pomoże Ci schudnąć?

  • Zjedz białkowe śniadanie do 30 minut od momentu obudzenia się

Umówmy się, że myśląc o utracie wagi myślimy o spaleniu tkanki tłuszczowej. Odpowiednia ilość białka w diecie ma ogromny wpływ na ten proces. Największe znaczenie ma w przypadku śniadania. Według badań, aby pobudzić proces utraty tkanki tłuszczowej powinniśmy dostarczać co najmniej 30-40% białka we wszystkich posiłkach, które spożywamy. Jeśli policzyłbyś w jakimkolwiek kalkulatorze swój cały dzień, najprawdopodobniej tego białka byłoby za mało. 40% białka w śniadaniu robi największą robotę, ponieważ będziesz odczuwał dużo mniejszą ochotę na węglowodany. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zrezygnować z różnych małych przekąsek bogatych w kalorie, które czają się tuż za rogiem.

Najprostszym i najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zjedzenie na śniadanie 2-3 jaja. 

W ostatnim czasie jestem zwolennikiem diety Slow Carb, dlatego muszę tu zaznaczyć również kilka innych, ważnych aspektów jedzenia wczesnych śniadań. Wspomniana wskazówka działa w kontekście budowania diety o minimalną ilość węglowodanów. Postaraj się ograniczyć ich spożycie w ciągu dnia, zrezygnuj z chleba, bułek, tostów, grzanek, kanapek – czegokolwiek z czym zwykle jadłeś jajecznicę. Gwarantuję Ci, że przez te małe zmiany zyskasz szybkie i spektakularne efekty.

A jeśli jaja Ci się przejadły?

Są dwa sposoby, aby wciąż egzekwować obrany plan.

  • Zamień jaja na twaróg

W założeniach diety Tima Ferrissa nie jemy nic białego z wyjątkiem kalafiora i twarogu właśnie. Dlatego budowanie białkowego śniadania na bazie jogurtów bądź innych serów może nie zdać egzaminu.

  • Wypij shake’a białkowego (30g) na wodzie

Ta ostateczność to również rozwiązanie dla wszystkich, którzy mają problem z wmuszeniem w siebie śniadania. Po prostu wstań, wsyp miarkę białka do wody, wstrząśnij i wypij.

Jeśli takie rozwiązanie najbardziej Ci odpowiada skorzystaj proszę z zakupu białka z kodem opimizeme.pl (otrzymasz go automatycznie po kliknięciu w baner) z firmy ALE – Active Life Energy. W ten sposób wesprzesz rozwój portalu.

Active Life Energy

MAX do 30 minut od obudzenia się

Aby schudnąć szybciej pamiętaj o najważniejszym szczególe – musisz zjeść 30 minut od obudzenia się. Nie od momentu wstania z łóżka. Od momentu jak usłyszysz budzik. To ważne, ponieważ pomijanie śniadania ma bardzo bliski związek z przejadaniem się wieczorem. Jeśli z niego zrezygnujesz tylko utrudnisz sobie zadanie.

Jak przyrządzam jaja na śniadanie

Wiem, że zwykła jajecznica może się szybko znudzić. Byłem w takiej sytuacji już wiele razy w życiu. Z uporem maniaka codziennie wciskałem w siebie to samo śniadanie nie mając przyjemności z jedzenia, a w konsekwencji robiąc przerwy od jaj na kilka tygodni. Dzisiaj stosuję kilka prostych sposobów przyrządzania jajek, żebym zawsze miał przyjemność z śniadania o świcie (w moim przypadku to przed świtem):

  1. Jajecznica z pieczarkami
    Pieczarki najpierw smażę w rondelku na maśle i oleju.
  2. Jajecznica z cebulą i suszonymi pomidorami
    Najpierw podsmażam cebulę, a następnie dodaje suszone pomidory w oleju.
  3. Jajka sadzone na boczku
    Podsmażam najpierw cieniutkie plastry boczku, następnie na nich smażę jajka sadzone wraz z skrojonym w kostkę pomidorem. Na końcu kładę świeże liście bazylii.
  4. Szakszuka z kurkami
    Podsmażam kurki, dodaję pomidory z puszki i smażę jajka sadzone.
  5. Szakszuka z fasolą i kukurydzą
    Podsmażam plasterki czosnku, dodaję pomidory z puszki, fasolę czerwoną/czarną, odrobinę kukurydzy

Do wszystkich śniadań dodaję dwa magiczne składniki:

  • filiżankę skrojonego awokado
  • cebulkę dymkę wraz z szczypiorkiem

Podsumowanie

Jeśli zechcesz wprowadzić te drobne zmiany do swojego dnia dokonaj proszę pomiarów przed ich wprowadzeniem. Zapisz na kartce i przyczep na lodówkę swoją aktualną wagę i obwód pasa. Zmierz i zważ się co tydzień, tego samego dnia i o tej samej porze. Daj mi znać jakie poczyniłeś postępy po 4 tygodniach 🙂

Treningi Personalne

Chcesz silniejszy, bardziej wytrzymały, sprawniejszy i przede wszystkim zdrowszy? Prowadzimy treningi personalne w Łodzi, Nowym Bedoniu oraz treningi online. Kontakt do nas znajdziesz w stopce strony oraz TUTAJ 🙂