3 wskazówki, które pomogą Ci w treningu brzucha

3 wskazówki, które pomogą Ci w treningu brzucha

Trening brzucha nie musi być długi, nudny i… pomijalny 🙂 A niestety, gdy przychodzi co do czego często tak się właśnie dzieje. I nie mówcie, że nie – nie uwierzę. Nawet jeśli teraz przemawia przez Was rutyna (to dobrze!) i trening brzucha stał się nieodłącznym elementem treningu, to dam rękę uciąć, że na pewno nie zawsze tak było. Wiem, ponieważ na przestrzeni lat treningów miałem ten sam problem.

ALE!

Mam dwa rozwiązania, które w moim przypadku zdają egzamin i pomagają utrzymać regularność w pracy nad stabilizacją tułowia (tym jest właśnie trening brzucha, ale używam potocznego sformułowania, aby było zrozumiałe dla wszystkich):

  • Wykonuję ćwiczenia angażujące brzuch (core) naprzemiennie z głównymi ćwiczeniami w treningu bądź akcesoriami.

Nie tracę czasu na długie przerwy. Dodatkowa praca nad stabilizacją tułowia nie wpływa negatywnie na mój „performance” i regenerację. Niezależnie czy robię siady, ciągi, wyciskania czy podciągania.

  • Traktuję trening brzucha (stabilizacji tułowia) jako oddzielną jednostkę treningową

I polecam od czasu do czasu spróbować z takim podejściem. Warto, żeby trening brzucha też był zaplanowany – przecież dobra i silna stabilizacja tułowia odgrywa ogromną rolę we wszystkich ćwiczeniach jakie wykonujemy. Ma duży wpływ na technikę ćwiczenia oraz na wynik. Jeśli będziecie traktować ją po macoszemu, nigdy nie dźwigniecie tyle, ile byście mogli.

Na czym warto się skupić przy planowaniu treningu brzucha?

  • Ruch zgięcia w biodrze
  • Ruch rotacji
  • Izometrię

W najlepszym wariancie idealnie byłoby wybrać ćwiczenia, które łączą wszystkie elementy. Jeśli jednak nie ma takiej możliwości – przynajmniej dwa z trzech. Jednak wtedy postaraj się ułożyć zestaw złożony z 2-3 ćwiczeń, które wszystkie razem wpasują się w powyższy schemat.

Myśląc w ten sposób zwykłe brzuszki na koniec treningu nie spełnią wymagania, ale gdy dodasz na końcu ruchu rotację tułowia (łokieć do przeciwnego kolana) i zrobisz w superserii z aktywnym plankiem albo lepiej – z mountine climb. Odhaczysz wszystkie elementy z listy i gwarantuję Ci – zauważysz ZNACZĄCĄ różnicę w swoim treningu brzucha.

OptimizeMe.pl na YouTube

Artykuł w wersji video, wraz z omawianymi ćwiczeniami znajdziecie również na naszym kanale YouTube. Gorąco zachęcamy do zasubskrybowania – w ten prosty sposób wspomożecie jego rozwój 🙂