Siłownia ZAWSZE wygra z każdą aktywnością fizyczną

Siłownia ZAWSZE wygra z każdą aktywnością fizyczną

Tak z grubej rury, a co! Mocna teza w tytule dzisiejszego posta, więc wypada ją obronić. Siłownia ZAWSZE wygra z każdą inną aktywnością fizyczną. Weź się za trening na siłowni!

Możecie się ze mną nie zgadzać co do opinii na temat treningu na siłowni. Zdaję sobie sprawę, że centra fitness nie dla każdego są atrakcyjne. Wiele osób kończy swoją przygodę z siłownią po pierwszej wizycie, bo po prostu: to nie jest to.

ALE! 

Chciałbym, żebyście mnie wysłuchali (a w zasadzie przeczytali 🙂 ) i może część z Was zrozumie, że to nie tylko miejsce na przerzucanie ciężarów i pompowanie bicepsa 🙂

Więc do rzeczy!

Przede wszystkim przestań myśleć o siłowni jako miejscu, w którym zbierają się same „koksy” czy Pan(ie) przygotowujące się do zawodów sylwetkowych. Siłownie to już nie speluny w piwnicach, w których unoszą się w powietrzu kropelki testosteronu. Dzisiaj siłownia, klub fitness to dużo większy misz-masz. Dzięki temu znajdzie się tu miejsce dla każdego.

Jeżeli jest to dla Ciebie przystanek w okresie zimowym i przychodzisz tylko pobiegać na bieżni – to jest miejsce dla Ciebie. Jeżeli jesteś kulturystą, trenujesz dwubój olimpijski czy dźwigasz duże ciężary w klasycznych, trójbojowych ćwiczeniach – to jest miejsce dla Ciebie. Jeżeli przychodzisz po to, aby się zrelaksować i trochę zmęczyć na swój własny sposób – też się tu odnajdziesz. Jeżeli chcesz się tylko pokazać w nowych obcisłych leginsach i bikini – też jest to miejsce dla Ciebie! A jeżeli zależy Ci na poprawie własnej sprawności, chcesz się nauczyć ćwiczyć, zależy Ci na tym aby być zdrowym i wolnym od bólu, jeżeli jesteś osobą świadomą, która wie po co tam przychodzi – również znajdziesz swój kawałek podłogi.

Nie bój się! Gdy zaczniesz ćwiczyć na siłowni nie będziesz po kilku miesiącach wyglądać tak:

Ani tak:

Chyba, że chcesz… Nie bój się – też nie będziesz. No dobra… jakaś szansa jest, jeśli jesteś leniwą bułą i pragniesz osiągnąć szybki efekt przeskakując od razu kilka górek i dolin pojawiających się na drodze treningowej, biorąc sterydy masz szansę tak wyglądać. Jeżeli jesteś normalnym człowiekiem, pracującym codziennie 8h, jedzącym raz lepiej raz gorzej – nie ma szans, żeby osiągnąć tak skrajny wygląd.

Jeżeli Twoim celem nie jest start w jakichkolwiek zawodach, musisz zacząć myśleć o treningu jako o czymś, co zwiększa Twoją sprawność. Coś, co pozwoli być Ci silniejszym, dzięki czemu podnosząc swoje dziecko nie nabawisz się „bólu kręgosłupa”. Coś, co pozwoli Ci cieszyć się lepszą wydolnością, dzięki czemu podbiegnięcie do autobusu nie będzie żadnym wyzwaniem. Coś, co pozwoli Ci się rozluźnić i pozbyć napięcia mięśni przez długie siedzenie przed komputerem czy za kierownicą. A w końcu coś, co pozwoli Ci cieszyć się lepszym zdrowiem na starość.

To są powody, które według mnie trening na siłowni stawiają na pierwszym miejscu względem innych aktywności fizycznych (oczywiście cały czas myślimy o ruchu prozdrowotnym, a nie o specjalizacji zawodowej).

Siłownia to miejsce, gdzie przez 12 miesięcy jesteśmy w stanie pracować nad wszystkimi cechami motorycznymi. Pewien etap poświęca się na budowę siły, inny na pracę nad mocą, kolejne nad wytrzymałością i kondycją. Cały rok jest co robić. W międzyczasie jesteś w stanie popracować nad swoimi słabymi punktami, czyli rozluźnieniem bądź wzmocnieniem określonych mięśni, które podczas Twojej codziennej pracy są zbyt mocno nadwyrężane. Ostatecznie trening na siłowni jest swoistą prehabilitacją, ma pomóc Ci uniknąć kłopotów zdrowotnych podczas nieubłaganego procesu starzenia się.

Nawet jeśli nigdy nie było Wam po drodze z tego typu aktywnością, bo:

  • regularnie biegacie
  • wolicie pływać na basenie
  • zafiksowaliście się na sportach walki
  • itp.

To zawsze trening na siłowni możecie traktować jako uzupełnienie. Tu ogranicza Was tylko wyobraźnia. Tutaj możecie dostosować trening do swoich potrzeb.

Zróbcie to dla mnie i spróbujcie. Naprawdę warto. Bądźcie otwarci na inne rodzaje aktywności fizycznej. Jeżeli jesteście w stanie połączyć różne formy treningu zyskacie na tym najwięcej.

Niestety pójście na siłownię i przerzucanie ciężaru nie jest takie proste. Łatwo zrobić sobie krzywdę, łatwo jest się szybko zniechęcić, łatwo czuć się zagubionym. Dlatego naprawdę warto, aby ktoś Was poprowadził. To tak samo jak z jazdą na rowerze. Każdy z nas uczył się jeździć z rodzicami, którzy pomagali nam trzymając kijek od szczotki 🙂 Próba nauczenia się samemu zwykle kończyła się mnóstwem upadków, otarć i czasami nawet kropelkami krwi. Jasne, to też jest droga, tylko PO CO? Po co tracić czas i ryzykować swoim zdrowiem jeśli ktoś może nas przeprowadzić przez proces nauki?

To samo dotyczy treningów na siłowni. Warto korzystać z doświadczeń innych, dzięki czemu rozpoczniecie przygodę z treningiem z dużo wyższego pułapu niż, gdybyście poświęcili kilka lat na chodzenie po omacku. 

Treningi Personalne

Chcesz silniejszy, bardziej wytrzymały, sprawniejszy i przede wszystkim zdrowszy? Prowadzimy treningi personalne w Białymstoku i Łodzi. Kontakt do nas znajdziesz w stopce strony oraz TUTAJ 🙂

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi artykułami? Zapisz się do newsletter’a! Znajdziesz go w prawej kolumnie strony.