Nigdy nie będziesz mieć efektów

Nigdy nie będziesz mieć efektów

Ćwiczysz, ponieważ chcesz być silniejszy? Marzysz o zrzuceniu X kilogramów i powrocie do wagi sprzed lat? Chciałbyś przybrać trochę masy mięśniowej i wyglądać jak Chris Hemsworth? Sorry, nigdy Ci się to nie uda.

Jeśli możesz identyfikować się chociaż z jednym z poniższych zachowań, powinieneś się nad sobą zastanowić. Albo pogodzić się z ciągłym brakiem efektów.

1. Pokładasz całą nadzieję w trenerze lub planie treningowym

Niezależnie od tego czy ćwiczysz sam, czy z trenerem. Czy masz osobę, która odpowiada za zaplanowanie pracy, czy korzystasz z gotowych planów treningowych z internetu. Nic nie zda egzaminu, jeśli nie dasz nic od siebie. Nie możesz oczekiwać, że sam trening wystarczy. Aby osiągnąć zamierzone efekty, potrzebne jest również Twoje zaangażowanie.

2. Minimum zaangażowania, maksimum efektu

Większość osób ćwiczących na siłowni oczekuje efektów w postaci lepszej sylwetki. Tylko wiesz co? Aby osiągnąć założone cele musisz ciężko na to zapracować. Przyjście na siłownię tylko po to, aby odhaczyć trening w zeszyciku nie przybliży Cię do osiągnięcia celu ani o milimetr. Spędzanie przerw między seriami z nosem w telefonie albo robienie selfie w „siłownianym” lustrze jest czymś, co robisz na każdym treningu? Rozpraszasz swoją uwagę wydłużając niepotrzebnie trening? Zostaw telefon w szatni, a do ręki weź lepiej stoper. Daj z siebie wszystko w każdej serii, w każdym ćwiczeniu, na każdym treningu niezależnie od dyspozycji dnia.

3. Nie ma złych ćwiczeń, jest tylko źle dobrany ciężar 

Panowie często przeceniają swoje możliwości i na każdym treningu próbują szukać swoich maxów. Efekty oczywiście będą – w postaci kontuzji i regresji formy. Jeśli Wam na tym zależy ćwiczcie tak dalej.

Z drugiej strony kobiety nie wierzą w swoje możliwości. Oczywiście zdarzają się wyjątki, jednak duża większość złapie zawsze mniejszy ciężar niż byłaby w stanie wziąć. Zawsze. W każdym ćwiczeniu. Na siłowni i na zajęciach grupowych. Zawsze.

Tak jak codzienne „maxowanie” ćwiczeń nie ma najmniejszego sensu, tak samo jest go pozbawione bezmyślne machanie małymi hantelkami i liczenie, że coś się kiedyś zmieni. Te skrajności zawsze będą nieefektywne.

4. Regularność i rutyna są Ci obce

Regularność to klucz do sukcesu. Jeśli Twoje działania będą konsekwentne i powtarzalne, swoje cele osiągniesz dużo szybciej. Nie możesz pozwolić na to, aby trening był spontaniczną decyzją jak i również nie możesz z łatwością z niego rezygnować. Najprostszą drogą do regularności jest wypracowanie rutyny. Jeśli Ci się to uda, oznacza to, że jesteś wystarczająco ambitny.

„U inteligentnego człowieka rutyna jest przejawem ambicji” – W. H. Auden

5. Trening nie jest jednym z Twoich priorytetów

Jeśli pojawiają się tygodnie, w których łatwo rezygnujesz z treningów, znajdujesz wymówki, aby nie pojawić się na siłowni bądź z łatwością odwołujesz trening personalny – trening wcale nie jest dla Ciebie ważny. A jeśli nie, to zastanów się po jaką cholerę oczekujesz efektów? Jeśli Ci na czymś naprawdę mocno zależy, to nie rezygnujesz z dążenia do tego z byle powodu, więc czemu każdy najmniejszy powód jest dobry do zrezygnowania z treningu? 

Jesteś zarobiony, masz dzieci, cierpisz na deficyt czasu – okej. Jak wielu z nas. W takim wypadku powinieneś zdecydować czy treningi są dla Ciebie tylko odskocznią od życia codziennego czy sposobem na osiągnięcie konkretnego celu. Jeśli to drugie to zacznij traktować je poważnie. Ustal w swoim kalendarzu konkretne dni i godziny, które rezerwujesz na treningi. Jeśli coś jest naprawdę ważne, powinieneś to wcześniej zaplanować.

6. Przekładasz trening nad dietę (bądź na odwrót)

Jeśli żresz więcej niż powinieneś, to nawet najlepszy trener na świecie nie zrobi z Ciebie Adonisa. Trening ma za zadanie sprawić, że będziesz silny, wytrzymały, wydolny – ogólnie sprawny i zdrowy. POMAGA osiągnąć Ci lepszą sylwetkę, ale jest to raczej skutek uboczny niż bezpośredni efekt. Zwróć uwagę na to co wkładasz na talerz – w końcu w całym tygodniu masz ponad 100 godzin czasu na jedzenie, a ćwiczysz ile? 5? 10? Interesujące są te proporcje, prawda?

Treningi Personalne

To nieprawda, że nigdy nie będziesz mieć efektów 🙂 Zgłoś się do nas, a pomożemy Ci osiągnąć zamierzone cele! Prowadzimy treningi personalne w Białymstoku, Łodzi i Warszawie. Kontakt do nas znajdziesz w stopce strony oraz TUTAJ 🙂

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi artykułami? Zapisz się do newsletter’a! Znajdziesz go w prawej kolumnie strony.