3 Mity o Mięśniach Brzucha

Tym wpisem zaczynamy nowy cykl artykułów, w którym od czasu do czasu będziemy rozprawiać się z mitami krążącymi na wielu siłowniach. Dzisiaj na tapecie 3 mity związane z szeroko rozumianą sekcją core.

1. Nie ma sensu skupiać się na ćwiczeniu mięśni brzucha

Wśród osób skupiających się na treningu siłowym czasami pojawia się koncept braku konieczności treningu mięśni brzucha. Na pewno kiedyś o tym słyszeliście. Pojawia się wtedy argument:

Przecież kiedy wykonuję ćwiczenie, zwłaszcza te wielostawowe (przysiad, martwy ciąg, wyciskania, etc.), w tym samym czasie pracują również mięśnie brzucha.

Czy dlatego, że praca tych mięśni jest połączona wraz z wykonywaniem wielostawowych ćwiczeń oznacza to, że możesz olać ich bezpośrednie wzmacnianie? Zastanów się przez chwilę. Jeśli wynik, ciężar czy nawet technika zależy również od odpowiednio silnych mięśni brzucha to uważasz, że ich praca podczas wykonywania tych ćwiczeń jest wystarczająca? Pomyśl. Jesteś tak silny jak Twój najsłabszy punkt. To właśnie dlatego, że mięśnie brzucha (stabilizatory tułowia mówiąc obszerniej) tak mocno wpływają na powyższe ćwiczenia, powinieneś je dodatkowo wzmocnić!

Przyjrzyj się na siłowni osobom, które regularnie startują w zawodach trójbojowych, dwubojowych czy też CrossFit – zwróć uwagę, że każdy kto robi to na poważnie, skupia się w swoim treningu na wzmocnieniu całego core w szerokim rozumieniu. Robią to, ponieważ rozumieją, że siła tych mięśni ma ogromny wpływ na ich wynik. Więc, jeśli osoby, które dźwigają ponad 200 kilogramów w przysiadzie, czy podnoszą 300 kilogramów w martwym ciągu  muszą trenować mięśnie brzucha, co czyni Ciebie tak silnym, że akurat Ty nie musisz?

2. Ćwiczenia wielostawowe wzmacniają mięśnie brzucha

Zagłębiając się jeszcze w szczegóły – tak, to prawda że podczas ciężkich przysiadów czy martwych ciągów pracujesz również nad siłą mięśni brzucha

ALE…

Tylko i wyłącznie w przypadku kiedy jesteś świadomy tego jak odpowiednio zapracować ich napięciem oraz jeśli umiesz poprawnie pracować oddechem.

Na Twoje nieszczęście mogę powiedzieć, że (strzelając zupełnie w ciemno) są bardzo duże szanse na to, że nie umiesz.

Więc, jeśli nie potrafisz zrobić tego w odpowiedni sposób – na pewno Twój brzuch nie zyska benefitów podczas wcześniej wspomnianych ćwiczeń.

3. Częsty trening mięśni brzucha zrobi z niego sześciopak

Nie, nie zrobi.  Zapamiętaj prostą i pradawną zasadę: BRZUCH ROBISZ W KUCHNI!

Treningiem brzucha możesz wzmocnić jego siłę, wytrzymałość, ale pamiętaj – możesz robić codziennie wszystkie ćwiczenia świata, ale co z tego jeśli mając 20% tkanki tłuszczowej i tak nie zobaczysz tam pięknej kostki.

Zadbaj o to co wrzucasz na talerz, spal kilka kilogramów tłuszczu, a przekonasz się, że sam trening to nie wszystko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *