Sztuki walki a trening – podstawowe założenia

Wczoraj

W moim krótki artykule chciałbym przyjrzeć się wyzwaniom jakim muszę sprostać by móc realizować swoje sportowe aspiracje.

Gdy 17 lat temu zaczynałem trenować Muay Thai liczyła się

  • żelazna dyscyplina
  • hart ducha
  • absolutne posłuszeństwo
  • wiara w trenera

Nikt specjalnie nie zastanawiał czy do sukcesu w naszej ulubionej dyscyplinie trzeba czegoś więcej niż tylko doszlifowanie naszej techniki do perfekcji.

Dziś

Współczesny zawodnik czy nawet adept sportów walki stoi przed bardzo wymagającym wyzwaniem. Dziś nie wystarczy już tylko technika czy potworna wytrzymałość, dzięki której nie przystaniemy ani na chwile na macie czy ringu.

Dzisiaj potrzebny jest odpowiedni treningu, który pozwoli nam zachować idealna równowagę w naszym łańcuchu motorycznym. Potrzebne są idealnie ustabilizowane silne barki i mobilność całej obręczy barkowej. Potrzebny jest core ze stali oraz doprowadzone do perfekcji oddychanie przeponowe. Ważna jest ogólna mobilności oraz siła która da nam przewagę nad naszym przeciwnikiem.

A na końcu potrzebna jest… po prostu dieta. To od niej zależy czy będziemy mieli siłę na szlifowanie naszego warsztatu do perfekcji i tak samo jak w sportach sylwetkowych – tylko od nas zależy czy dzięki niej zrealizujemy nasze cele czy przez jej zaniedbanie czegoś jednak zabraknie do wygranej.

Jak zadbać o to wszystko?

Według mnie bez pomocy się nie obędzie. Elementów o które musimy zadbać jest tak wiele, że albo sami poświęcimy się nauce by zadbać o siebie na odpowiednim poziomie, a przy tym unikając błędów albo pozwolimy innym poprowadzić się za rękę.

Na co dzień staram się dołożyć swoją cegiełkę do przygotowania zawodników pod szyldem OptimizeMe oraz klubu Shark (Maćka Michaleckiego).

Jakich narzędzi używamy do produkcji wojowników idealnych? W zasadzie wszystkich możliwie dostępnych, ale te po które szczególnie warto sięgnąć wymienię poniżej.

Kettlebells

Są idealnym narzędziem do pracy nad siłą dynamiczną. Podstawowy ruch balistyczny z kettlem jakim jest swing uzupełni nasz łańcuch motoryczny o brakujące ogniwa.

Siła mięśni pleców, praca biodrem, siła kończyn dolnych, stabilizacja barków oraz chwyt ze stali to tylko kilka cech które załatwi nam swing!

Rzecz jasna jest to bardzo trudny, złożony z wielu elementów ruch, ale bez obawy! Każdy Trener OptimizeMe nauczy was jak wykonywać nie tylko swing, ale i pracować z odważnikami kulowymi.

KEENO Pro

Dzięki wygodzie w jego przenoszeniu oraz łatwości w zastosowaniu można bardzo skutecznie zadbać o siłę mięśni core. Już pierwsze spotkanie z tym narzędziem pokaże wam ile jeszcze pracy nad stabilizacją macie przed sobą.

Gumy oporowe, pilates, mobilizacja? O czym on pisze!

W sportach walki takie „babskie” sposoby? Każdy kto trenuje wcześniej czy później doświadczy kontuzji…. ale zaraz czy to absolutnie konieczne?

Czy nie lepiej zapobiegać urazom czy nie lepiej dbać o to by nie ulec kosztownym i bolesnym kontuzjom które mogą nas wyeliminować ze sportu na miesiące jeśli nie na zawsze?

Dbanie o powięź, o uwalnianie punktów spustowych, o prawidłową postawę podczas wykonywania codziennych czynności da nam pewność, że zrobiliśmy wszystko by uniknąć kontuzji.

Mówi się że prawdziwy wojownik nigdy nie przegrywa – ona po prostu zbiera doświadczenia. Z pewnością każdy trenujący sporty walki wolałby by tych doświadczeń płynących z przegranych walk było jak najmniej.

Mam nadzieje że dzięki temu krótkiemu artykułowi podejmiecie odpowiednie kroki aby przede wszystkim w zdrowiu i pełnej sprawności osiągać wasze sportowe cele !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *