California Press

Przedstawiam Wam jedno z ciekawszych ćwiczeń angażujących triceps i jedno z niewielu, które wykonuje się wydłużając fazę negatywną.

Chyba najbardziej popularnym ćwiczeniem, w którym można zapracować tempem w fazie negatywnej są dipsy/pompki na poręczach. Jednak jego specyfika sprawia, że wcale nie jest ono łatwe technicznie, sporo osób może mieć duży problem z ustawieniem łopatek i ich kontrolą w całym zakresie ruchu.

California Press jest zdecydowanie łatwiejszym technicznie ćwiczeniem i myślę, że dla wielu osób może być dużo lepszą alternatywą.

Próbowałem dwóch wersji: ze sztangą i z hantlami. Preferuję zdecydowanie tę drugą z dwóch względów:

  1. Większy zakres ruchu
  2. Bezpieczeństwo

California Press to powolne opuszczanie hantli trzymanych chwytem neutralny w torze ruchu dokładnie takim jak w wyciskaniu francuskim leżąc.

CEL: wydłużenie czasu opuszczania hantli do 3-4 sekund

W drugiej fazie ćwiczenia nie wykonujemy wyciskania francuskiego, lecz ruchem łokci przenosimy hantle na klatkę i wyciskamy ciężar do góry.

Główna zasada to odpowiedni dobór obciążenia. Hantle powinny być na tyle ciężkie, aby były wyzwaniem podczas opuszczania oraz aby zwykłe wyciskanie francuskie było na nich prawie niewykonalne.

*Preferuję wykonanie tego ćwiczenia na lekkim skosie np. 15 stopni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *