Zasady zapobiegania urazom

„Sport to zdrowie dopóki nie przyjedzie pogotowie” 

To powiedzenie, znane chyba wszystkim, słyszałem tydzień temu w pokoju lekarskim. Czy szeroko rozumiany sport musi kojarzyć się z urazem? Czy wielogodzinne siedzenie, przesiadanie się z krzesła w pracy do samochodu i na kanapę przed telewizorem jest bezpieczniejsze niż aktywność fizyczna?

Może w krótkim odstępie czasu – tak, ale patrząc z perspektywy lat już nie.

Jeśli chcemy mówić o kontuzjach wynikających z uprawiania jakiejkolwiek dyscypliny sportowej na poziomie amatorskim to czy nie łatwiej jest im zapobiegać niż je leczyć?

Poniżej przedstawiam Wam czynniki dzięki, którym możecie zapobiegać urazom.

  • rozgrzewka
  • rozciąganie
  • taping
  • ochraniacze
  • właściwe wyposażenie
  • odpowiednia nawierzchnia treningowa
  • odnowa biologiczna
  • odżywianie
  • psychologia

Krótko o ostatnim punkcie:

Zarówno zbyt duże pobudzenie psychiczne jak i brak motywacji, zwiększa ryzyko kontuzji. Jedno i drugie wiąże się z brakiem koncentracji i wydłużonym czasem reakcji. Podejście do treningu na zasadzie ,,Grubo albo wcale,, czy też sprawdzanie fejsa między seriami, wcześniej czy później skończy się mniejszym lub większym urazem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *