Poprawne ustawienie łokci w klasycznej pompce

Wiele osób dzieli klasyczną pompkę na dwie wersje.

  • Łokcie jak najbliżej ciała
  • Łokcie na zewnątrz, ramiona pod kątem 90 stopni

Jeśli pierwszą wersję podepniemy pod pompki tricepsowe – ma to sens jeśli masz w tym konkretny cel. Natomiast druga, szeroka wersja rozstawienia dłoni ma więcej minusów niż plusów. Jeśli łokcie są rozstawione zbyt mocno na zewnątrz i znajdują się na linii barków (a tak dzieje się najczęściej) to większa część obciążenia podczas ćwiczenia skumuluje się w stawach barkowych. Patrząc również pod kątem biomechaniki, ta pozycja dłoni jest skrajnie niekorzystna.

Zresztą… Nie raz pewnie zdarzało Ci się przepchać coś ciężkiego. Graty na wiosce, samochód, który odmówił posłuszeństwa, głazy narzutowe czy nawet kolegę z pracy. Przypomnij sobie jak ustawiało się Twoje ciało (prawdopodobnie podświadomie) i głównie – gdzie znajdowały się Twoje łokcie względem barków.

Najlepsza pozycja w klasycznej pompce?

Rozwiązanie jest proste. Jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej korzyści z tego ćwiczenia i pozostawić po nim swoje stawy barkowe w dobrej kondycji – po prostu zmniejsz kąt do 45 stopni. Niech Twoje ramiona względem tułowia tworzą kąt ostry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *