Wyciskanie żołnierskie odważnika kulowego

  • zarzuć odważnik do pozycji front rack (pięść pod brodą)
  • wyciśnij go nad głowę prowadząc ramię po lekkim łuku
  • unikaj odwiedzenia ramienia jak w arnoldkach

Wyciskanie żołnierskie to jedno z niewielu ćwiczeń, które pokazuje kto jest naprawdę silny. Jeśli jesteś w stanie wynieść nad głowę ciężar na widok, którego inni robią tylko wielkie oczy to znaczy, że naprawdę zasługujesz na szacunek. Aby to osiągnąć przedstawię Ci kilka wskazówek.

Jesteś silniejszy niż myślisz!

Podstawową zasadą wyciskania żołnierskiego jest umiejętność generowania napięcia całego ciała. Zapomnij o izolacji i przestań myśleć w kategoriach, gdzie wyciskanie nad głowę szufladkuje się jako ćwiczenie na barki. Jeśli zaczniesz myśleć o swoim ciele bardziej całościowo szybko zmaksymalizujesz efekt.

Gdy zarzucisz odważnik do pozycji wyjściowej skup się nad zastosowaniem wszystkich poniższych kroków:

  • Zablokuj nogi w kolanach i postaraj się wbić stopy mocno w ziemię
  • Napnij uda najmocniej jak to tylko możliwe – miara Twojej siły w wyciskaniu nad głowę do w dużej mierze umiejętność wygenerowanie maksymalnego napięcia nóg
  • Zrotuj miednicę, tj. przybliż brzuch do mostka, skracając lekko ten odcinek
  • Napnij pośladki – Pavel Tsatsouline proponuje wyobrażać sobie monetę pomiędzy pośladkami, której za żadne skarby nie chcesz wypuścić
  • Napnij mocno brzuch (nie wciągaj, napnij – jeśli czytałeś artykuł o aktywnym planku powinieneś juz umieć to zrobić)
  • Zacznij ściskać rączkę odważnika najmocniej jak to tylko możliwe – zauważysz, że zaczną napinać się mięśnie przedramienia oraz biceps
  • Trzymaj głowę prosto ale wzrok skierują w stronę, w którą wyciskasz – lewy lub prawy górny róg
  • Zaciśnij mocno pięść drugiej ręki – ten ruch działa na zasadzie przekazania siły do drugiej ręki, wyobraź sobie, że ta dłoń to spust pistoletu, a druga (w której trzymasz odważnik) to pocisk, któremu nadajesz energię
  • Staraj się nie wyciskać odważnika tylko od niego odpychać
  • Weź głęboki wdech i z wydechem wykonaj ruch

Jeśli chcesz wyciągnąć maksimum z tego ćwiczenia możesz także zaangażować mięsień najszerszy grzbietu w momencie opuszczania odważnika. Jak to zrobić? Wyobraź sobie, że odważnik jest przyczepiony do sufitu, a ty chcesz go ściągnąć do siebie. Powoli. Nie opuszczaj tylko ściągaj do dołu. Samo myślenie o wykonaniu innego rodzaju ruchu powinno sprawić, że poczujesz pracę mięśnia najszerszego grzbietu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *