Nie mogę usiąść! Mobilizacja stawu skokowego

Kiedy przyjmujesz idealną pozycję do wykonania przysiadu, ale w dolnym zakresie brakuje Ci zakresu ruchomości i walczysz aby nie przewrócić się do tyłu prawdopodobnie problem leży w stawie skokowym. Na początek spróbuj wykonać poniższe mobilizacje za każdym razem, kiedy będziesz miał zamiar robić przysiady.

Masaż stopy piłką lacrosse

To świetna, niepozorna mobilizacja, która stosowana regularnie bardzo szybko daje efekty. Jeśli jesteś chodzisz rozstawiają stopy na zewnętrz lub łuk stopy zapada Ci się do środka – ta mobilizacja jest idealna dla Ciebie.

Wyobraź sobie, że jest to najwolniejszy masaż świata, bardzo powoli przesuwasz piłkę po całej powierzchni stopy cały czas na nią naciskając. Gdy pojawi się mocny punktowy ból, zatrzymaj się i naciśnij piłkę jeszcze mocniej. Poświęć przynajmniej dwie minuty na każdą ze stóp. Nie śpiesz się.

Rozruszanie okolic kostki

Umieść piłkę pod kostką, wywołaj nacisk opierając się dłońmi na stopie, powoli zginaj i prostuj stopę.

Rozbijanie łydki odważnikiem kulowym

Aby ta mobilizacja przyniosła efekt potrzebny jest naprawdę mocny ucisk, jednak przygotuj się na duży ból, ze względu na to, że mięśnie łydek są bardzo wrażliwe. Połóż łydkę na rączce odważnika kulowego. Załóż nogę na nogę tak, aby móc docisnąć łydkę do rączki. W momencie uciskania staraj rotować nogę na przemiennie – do wewnątrz i na zewnątrz. Poświęć dłuższą chwilę na jeden obszar poczym ustaw rączkę odważnika nieco wyżej lub niżej tak, aby rozbić tkanki na całej długości.

Bibliografia

Starrett, Bądź sprawny jak lampart, tłum. P. Kaczmarek, Łódź 2015.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *