Trening core w 8 minut

Trening brzucha, mało kto go lubi i wielu z nas go opuszcza. Moda, która się przyjęła i chyba bardzo długo nie przeminie – szybkie ćwiczenia na brzuch na koniec treningu. Tylko bardzo często ‚na koniec’ oznacza ‚zrobię jutro, bo dziś nie zdążę’.

Błąd.

Dobry dobór ćwiczeń jest w stanie dać świetny efekt, nawet wykonując je w bardzo krótkim czasie, ale pod pewnymi założeniami.

  • ogranicz się czasowo – jeśli od tych kilku dodatkowych minut na treningu zależy Twoje życie, spróbuj założyć sobie ramy czasowe. Będziesz pewien, że trening nie potrwa zbyt długo niż powinien, a także zwiększy to Twoją mobilizację.
  • uderzenie 1: wybierz ćwiczenie, które angażuje mięsień prosty brzucha, najlepiej coś co jesteś w stanie wykonać w niewielkiej ilości powtórzeń
  • uderzenie 2: wybierz drugie ćwiczenie do zestawu, które zaangażuje mięśnie skośne brzucha. Tu pozostawiam Ci dowolność wyboru.
  • nokaut: izometria. Nada się wszystko. Plank, Hollow Hold, Arc Position, L-sit, L-hang, itd.

Trzy ćwiczenia sprawiające, że Twój ‚core’ nie zorientuje się, z której strony właśnie dostaje sierpowy.

Moja propozycja wygląda następująco:

5 rund

ćwiczenia wykonujesz powoli i siłowo, przerwy masz tyle ile potrzebujesz na zmianę ćwiczenia

5 x strict toes to bar
10/10x mountain climb
30s hollow hold

Czemu wybrałem akurat taki zestaw? Przy T2B dodatkowo wzmocnisz siłę chwytu i biodra, a przy Mountain Climb jeszcze dodatkowo popracujesz izometrycznie (jakby 30 sekund było mało).

Wykonanie powyższego workout’u powinno zająć Ci w okolicach 8 minut. 

Powodzenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *